sábado, julio 29, 2006

El Mosquit Tigre (Aedes albopictus)

El mosquit tigre és originari de l'Asia, detectat per primer cop a Sant Cugat del Vallès (sospitòs, sabent que allà hi viuen la majoria dels japonesos, i a sobre hi ha l'escola japonesa, on porten plantes i vegetació del Japó) amenaça amb expandir-se per tota Catalunya i Espanya. És curiós perquè aquest mosquit només ataca durant el dia, i durant la nit descansa, així que el sorollet aquell de quan estàs dormint no el sents i no et molesta. Malauradament al Japó no només hi ha aquest mosquit, sino que hi ha el comú, per tant tens totes les hores cobertes.
Les picadures del mosquit tigre duren un parell de setmanes, inflamen la pell, i et desperten durant la nit de la picor que provoquen. Per sort, els afterbite japonesos estan preparats per això, i funcionen adormint la pell amb una frescor molt forta. El que faig servir jo és el KinKan, és molt famós ja que va ser dels primers en aparèixer, i fa una olor realment forta. El mosquit en sí es bastant estètic, i de seguida que el veus ja saps que és ell, només per la forma de volar, molt més enèrgica que la d'un mosquit comú.

Aneu-vos preparant...

1 comentario:

Anónimo dijo...

Uii"! doncs ja m'estas portant un kin kan per mi, que jo sóc alergica als mosquits! Si, com sents, sempre que hi ha algun mosquit em te que picar a mi, serà que tinc la sang dolceta o jo que se, i sempre em piquen. Un cop quan era petita vaig arribar a tindre unes 20 picades de mosquit, fins i tot entre els dits dels peus tenia picades. Em van tindre que portar a urgencies, perqué es van unflar molt les picades,i em van posar una injecció de cortisona.

Ara els tinc una mica de pánic.